...sest elu on lill,mis vajab kastmist :)

Viimasel ajal vist üsna roheline

Kuna Eesti politsei mõttemaailm (ma eeldan) suurelt jaolt USA mundrikandjate omast ei erine, siis ma leidsin ühe hea artikli, kuidas enda ja korravalvurite elu kergemaks teha. Kirja panen sealt artiklist põhilise, kui artikkel huvitab pikemalt, siis inglise-keelse artikli link on postituse lõpus. Kindlasti on seal palju -ma-tean-seda-niigi- tundeid tekitavat teksti, kuid vähemalt minul endal oli hea teada, et mundrikandjad ise enamvähem sarnaselt mõtlevad

Järgnev on tõlgitud:

---------------------------

1. Ei ole eriti kasulik kohe alguses kisama kukkuda, nõudes vihaselt selgitust miks sind tee äärde tõmmati. Reeglina ei aita see sind sugugi

2. Ole mundrikandja suhtes austav, justnagu rääkides sõbra või perekonnaliikmega. Sa ei pea hakkama pugema, kuid püüa olla kontrollitud ja viisakas. On tähtis meeles pidada, et liikluspolitsei peab päeva jooksul üsna palju jama välja kannatama, mistõttu nende kannatus enam sugugi õhuke pole...

3. (See on pigem rullnokalaadsetele suunatud vist) - Sõprade ees ässa mängimine, samal ajal kui korravalvur teisel pool akent on, pole sugugi tark tegu. Politsei ignoreerimine, raadio kõvaks keeramine või niisama eemale vaatamine teeb asja ainult hullemaks.

4. Pealetükkiv valetamine. Seitse inimest kümnest väidavad esimese asjana, kuidas nad ei teinud seda mida neid just tegemas nähti. Kui sa seda teha kavatsed, siis proovi olla vähemalt veenev. On olnud juhtumeid, kus väidetakse et kohe KINDLASTI jäädi STOP-märgi all seisma. Kuigi tegelikult sõideti märgi alt läbi nii kiiresti, et korravalvur pidi teist korda üles vaadates veenduma, et seal üldse märk olemas on. Isikud kes räägivad asja ära ausalt nii nagu on (mul oli tööle kiire, vabandan tõesti), saavad tihti minema hoiatusega. Kuna enamus inimesi on liikluspolitseiga rääkides ebaausad, siis reeglina saavad kergemini minema need, kes räägivad tõtt.

5. Võltspisarad. Kui kogenud mundrikandja märkab, et sa nutad meelega, vältimaks trahvi saamist, saad sa üsna kindlalt täie rauaga. (Ma küll naiste kohta ei tea, aga ma ei kujuta ette et Eestis mõni mees seda üritaks....kõva vaatepilt oleks)

6. Mundrikandjale moraali lugemine. Lauseid nagu "Kas teil tõesti pole midagi targemat oma ajaga teha?" või "Kas tõesti on minu trahvimine tähtsam kui mõne varga kinni püüdmine?" kasutatakse liigagi tihti. Aitavad need aga sama vähe kui ükskõik mis muu imenipp...

Need on ainult mõned nendest soovitustest, millega sa enda probleemi natukenegi väiksemaks võid proovida muuta. Lihtsalt pea meeles seda, et mundrikandjad teevad kõigest oma tööd. Mida rohkem vastupanu sa neile osutad, seda rohkem vastupanu saad sa ka neilt. Kui sa oled siiski veendunud, et sa ei teinud midagi valesti, lahenda asi kohtus. Selgitades oma juhtumit kohtunikule rahulikul toonil ja normaalsel kombel aitab sind palju kaugemale, kui keset tänavat politseiga vaidlemine.

Artikkel ise asub siin

--------------------------------

Mul endal on oma lühikese sõidukarjääri jooksul juba paar kiiruseületamist olnud (viimasel ajal pole ühtegi olnud, ausõna). Siiamaani olen ma peaaegu iga kord miinimumtrahviga pääsenud, kuna olen oma viga tunnistanud ja vältinud vastuvaidlemist.

0 kommentaari:

Kes ma üldse olen?

Minu foto
Jaan-Matti
Algaja ettevõtja, üritab maailmaasjadest aru saada - enamik ajast aru ei saa :) www.jaanmatti.com
Kuva mu täielik profiil
Siia võid igasugust pahna ja mittepahna saata:
JaanMatti@gmail.com
blog.tr.ee
Widgets for Blogger