...sest elu on lill,mis vajab kastmist :)

Viimasel ajal vist üsna roheline



Märtsi keskpaigas viskas India autotootja Tata oma esimesed väljalasked platsi peale ja lasi autoajakirjanikel neid proovida. Kusjuures siiamaani on tulnud ainult kiidusõnu selle auto kohta, mille baashinnaks India turul on Eesti rahas 25 000kr.

Kes veel Tata Nanost midagi ei tea, siis tegu on uue maailma odavaima autoga, mida toodetakse Indias - tootmine peaks algama Aprillis

Paljud keskkonnaaktivistid löövad aga juba häirekella. Miks? Sest senimaani pole suurem osa India perekondi endale suutnud autot osta, eeskätt hinna tõttu. Ehk siis kuni praeguseni on Indias enimlevinud sõiduvahendiks mootorrattad. Aga Tata Nano ei ole oluliselt kallim India populaarseimast mootorrattast. Indias on elanikke üle miljardi - kui kasvõi iga kümnes neist jaksab endale nüüd osta auto, siis tähendab see üle 100 miljoni potentsiaalse autoomaniku lisandumise India teedele. Mida teeb selle peale niigi kõrge kütusehind, lisaks veel õhusaaste? Päris jube, eksole...



Või siiski mitte? Tata Nano eraldab keskmiselt 2 korda vähem süsihappegaase kui praegu India teedel olev keskmine mootorratas. Kütusekulu pole aga mootorrataste omast oluliselt suurem.

Mulle isiklikult tegelt isegi üsna meeldib selle väikese auto kontseptsioon. Miks ei või indialased saada osa tehnika arengust? Kui Indias on perekonnas mõni liikumisvahend, siis reeglina on see perekonna peale ka ainuke - toppida 4 inimest autosse on ju siiski palju ohutum kui üritada toppida 4 inimest väikese mootorratta selga (täiesti tavaline tänavapilt arenevates riikides) . Ma olen täiesti kindel, et see auto aitab päästa nii mõnegi inimelu.

Üldiselt on Tata Nano puhul arvamused seinast seina - ühed kuulutavad maailmalõppu ja teised on südamest õnnelikud. Aga ükskõikseks ei jäta see väike auto vist kedagi :)


Edit: Loos oli väike faktiviga Tata Nano hinna kohta, millele üks lugeja tähelepanu pööras. Suured tänud :)


0 kommentaari:

Kes ma üldse olen?

Minu foto
Jaan-Matti
Algaja ettevõtja, üritab maailmaasjadest aru saada - enamik ajast aru ei saa :) www.jaanmatti.com
Kuva mu täielik profiil
Siia võid igasugust pahna ja mittepahna saata:
JaanMatti@gmail.com
blog.tr.ee
Widgets for Blogger